Братя
Административният съд в Кюстендил отхвърли оспорванията в жалбите на монасите, представлявани от Димитър Н.Д. (йеромонах Доситей), против заповеди на кмета на общината Петър Паунов, с които манастирът „Благовещение“ е затворен заради неиздаден АКт-16 за комплекса. Решението на съда може да се обжалва през ВАС, което братята сигурно ще направат в 14-дневния срок. Заповедта на кмета Петър Паунов беше издадена на 16 април 2020 г. на база на проверка, извършена от техническата служба при общината, констатирала, че обектът се ползва, без да е приет по реда на чл. 177 от ЗУТ. Монасите протестираха заповедта с мотива, че тя възпрепятства възможността храмът да се завърши напълно и да бъде въведен в експлоатация. Оттогава те са на фургон – макар, че според коментари влизат в манастира и провеждат и богослужения. Пак според коментари на манастира е спрян и токът, наблизо те са изградили трафопост, който обаче е пуснат по закона. Всичко започна от разрива между братята и тогавашния игумен епископ Касиян – монасите го обвиниха, че е в контакти със светски лица, които искат да обсебат манастира, изграден на площ от около 10 декара, заедно с овощна градина над 100 декара. И го прогониха. Избраха си и нов игумен – йеромонах Климент. Много често между братята и бившия игумен възникват разправии, подават се сигнали до прокуратурата, до манастира, който е затворен и отпред е ограден с мрежа и катинар, е пращана и полиция.
А защо е всичко, се питат идващите до Копиловци и манастира. Не могат ли да се сдобрят, нали са монаси, хора на Бога. Какво делят. Заедно са изградили всичко. Защо е тая злоба. Ясно е, че Синодът е пас, Сифийска митрополия, де. Братята от Копиловци са старостилци, те не признават смяната на каледнара през 1968 година, те са по Светогорския канон, дори са и „бам башка“ и от него. Кметът Паунов е силон набожен, защо не се заеме с помирителна кауза. Дядо Касиян да отстъпи /абсурд!/. Съдът ще си тореди своето, имотът ще бъде присъден на който докаже, че е собственик. Манастирът може да остане и недовършен – ей, така. Да няма хубав път до обителта, а много миряни искат да влизат, да се помолят. Зад мрежата няма никой. И братята /не/ са там…
Последни коментари