Ден: 15.01.2023

Жп сагата Пирот

Жп сагата Пирот

Очакваше се днес в Пирот да отменят извънредното положение, обявено преди 22 дни заради катастрофата с влаковата композиция с цистерни амоняк. Вчера след обяд приключи изправянето и извеждането на последната цистерна с амоняк. Железопътната линия Димитровград – Пирот е пусната от снощи. Оказва се, че все още екипите по обезвреждането на 4-те дерайлирали цистерни трябва да продължат работата си – три от тях, с по 40 тона амоняк всяка, са вече на гарата в Пирот, като днес или утре трябва да бъдат пренатоварени на автоцистерни. Най-проблемната цистерна, която беше повредена и течеше през цялото време, е източена преди седмица и тя беше вдигната първа. Сега е преместена на жп станцията в Страничене, вероятно ще бъде бракувана. Така или иначе, но до крайната дестинация . завода за изкуствени торове в гр.Шабац /Сърбия/ ще пристигне почит цялоот колчество амоняк – 20 цистерни, или около 800 тона. Като доставките ще си продължат
В Пирот се коментира, че на българска територия има много влакови композиции и товари, които чакат да бъдат придвижени по направлението Цариброд – Пирот – Ниш. Но трафикът ще се възстановява постепенно. А фирма от София ще ремонтира цялото жп трасе Цариброд-Пирот, договорът вече бил сключен. През нощта към България е отпътувал екипът от десетина служители на Компанията „Железопътна инфраструктура“, с два жп крана, които бяха изпратени на мястото на катастрофата на 6 януари. На практика българският екип се справи със ситуацията, като вдигна дерайлиралите цистерни, за което колегите им в Сърбия и местното население са им искрено благодарни за проявения професионализъм. Ей, това е. Една такава жп сага, за да ни убеди, че нямаме какво да делим със сърбите, дори и след 1885 год, войната, де. На Балканите е така – в бедите сме добри и си помагаме. В политиките – не, и не!