Говори ми, говори ми…
Бюджетът на Община Кюстендил за 2024 год., приет с решение от Общинския съвет, е в размер на 101 110 000 лева. Собствениту приходи са в размер на 11 082 900 лева. Изпълнението на данъчните приходи е 61%, а изпълнението на неданъчните приходи – 54%. „Изпълнението на приходната част за първите 6 месеца е доста по-добро, в сравнение с миналата година“. Това обяви на специална пресконференция кметът инж. Огнян Атанасов. С него бяха заместникът му с ресор „Икономика и финанси“ Венцеслав Терзийски и директорът на Дирекция „Финансово стопански дейности и бюджет“ Маргарита Апостолова. И се почна. От данъка за недвижими имоти са събрани 1 341 200 лева, което е изпълнение от 77,5% и ръст от 8,2%. 58,5% е изпълнението при събирането на данъка върху моторните превозни средства. Събраната сума е 2 868 200 лева. С 10,5% бележи ръст събирането на данъка при придобиване на имущество, а изпълнението е 47,5% или 616 900 лева. При патентния данък са събрани 7% повече, в сравнение със същия период на миналата година, а от туристически данък събраната сума е в размер на 25,1 хил. лева.1 525 300 лева е сумата, събрана от собственост – наеми и услуги. Изпълнението на този показател е 48,8%, а ръстът е 6,5%. 65,7% е изпълнението при събирането на такси – 4 436 400 лева или 25,7% повече. 105 500 лева са постъпили в общинската хазна като дарения, а приходите от концесии са 12 000 лева. 248 600 лева са събрани от лихви, глоби и неустойки. От ДДС и корпоративен данък са постъпили 195 500 лева.
39 965 100 лева са субсидиите и трансферите за делегираните от държавата дейности. За местни дейности субсидиите и трансферите са в размер на 4 085 800 лева. Заложеният дефицит в началния план на бюджета за 2024 година е 6 305 553 лева. Към полугодието той е намалял с 335 137 лева.
820 000 лева са предоставени като трансфери и заеми за изпълнение на проекти. 967 500 лева са отишли за погасяване на главници по заеми.
51 311 600 лева са отчетените разходи по бюджета. От тях 35 368 900 лева са за делегирани дейности, 190 500 лева е дофинансиране, а разходите за местни дейности са 15 752 200 лева. Най-голяма е сумата за трудовите разходи, следват капиталовите разходи, издръжката и за лихви. По функции най-много са разходите за образование, следват социалните услуги, БКС, чистота и екология.
При общинските предприятия най-добре в изпълнението на приходите се справя ОП „Обреден дом“ – 85,67% от заложеното /вероятно е заради погребенията!/. 82,01% е изпълнението на приходите в ОП „Чистота“, а 72,61% – ОП „Ученическо хранене“.
Общият размер на общинския дълг в началото на 2024 година е бил 12 461 700 лева, а към полугодието той е 11 494 000 лева.
Е, халал! Толкова добре да върви всичко в тоя град! Забравени са дори тия 6,5 мил лева ексик, наследени от ерата на „П.Паунов“. Говори ми, говори ми…
Ден: 23.07.2024
Де, да баше и компютърът да чисти!
Де, да баше и компютърът да чисти!
Кметът на Кюстендил инж. Огнян Атанасов не спира с иновациите. Той анонсира нови моменти и система в работата на Общинско предприятие „Чистота“ и контрол върху ч осъществяваните дейности. Едната новост касае кастренето на дърветата в града. Кметът посочи, че има преписки за кастрене на дървета от предишни години – от 2018г, но те не са изпълнени. „Кастренето вече ще се случва не на парче, а ще бъде по квартали. Днес започва от квартал „Колуша“. Всички преписки за този квартал са събрани, дадени са на екипа. Влизат екипите с вишките и започват дейност. Докато не се свърши работата там, само при извънредни ситуации ще се излиза от квартала“, каза кметът Огнян Атанасов. Освен това, всеки ден на страницата на общинското предприятие във Facebook, ще се публикува график за на улиците, които ще се измиват през следващия ден. По този начин нашите съграждани ще бъдат информирани относно миенето на улиците. Ще имаме и молба към тях – да си преместват автомобилите, с цел измиването да бъзе по-качествено“, допълни Атанасов. В края на работния ден пък, ще се публикуват улиците в града и селата, където е извършено сметосъбиране. По този начин всеки ще има контрол върху тази дейност.
Кметът инж. Атанасов представи и карта, на която градът е разделен на зони. Всяка зона има свой отговорник. Публикувани са снимки на отговорниците и техните номера за връзка. По този начин, ако има проблеми за поддържането на детски площадки, неокосени тревни площи, забавяне на сметоизвозването, всеки кюстендилец може да се свърже с отговорника за конкретната зона и да алармира за проблема. Картата с имената и телефоните за контакт на отговорниците и зоните, ще бъде публикувана и разпространена на обозначените места из целия град, за да бъде достъпна за всеки кюстендилец. Всеки отговорник има на разположение косачи и чистачи.
Значи – като видиш замърсено някъде, а то е навсякъде, по града, и особено – по селата, снимаш и качваш всичко във Фейса. Екипите на „Чистота“-та веднага хукват да го събират и приведат в чист вид. Страхотно. Де ,да беше и компютърът да почне да чисти. Или един-два робота да пуснат. Като ще е модерно, да е….
Последни коментари