Ретро ли е картичката

Пощенската станция в Рилския манастир отчита най-висок ръст от всичките 80 станции в Кюстендилска област, казаха от регионалното управление на „Български пощи“. Предимно клиенти на пощенската станция в Рилската обител са чуждестранни туристи и посетители. Те масово си купуват от пощата картички, които изпращат от място с предпочитаната пощенска марка. Отговорничката на станцията разказва, че през цялата година напливът на чужденци е голям. „Имаше цяло лято, и на празниците, и вчера имаше гърци, на Рождество Христово. Чужденците си пътуват и си обикалят България“, каза тя. Пощенската станция предлага и интернет услуга, продава вестници и списания, тази година и винетки за автомобили – нещо, което обаче ще отпадне догодина, когато винетката става електронна. Приходите на пощата в Рилския манастир може да са и по-високи, ако станцията работеше и в почивните дни, но заради икономии тя не работи. И ако иигуменът разреши да продават билети от лотарията. Но това е друга тема.
Чужденците да не би да не ползват и да не би да не си носят смартфони и супермодерна комуникационна сгода. Ама сядат на някой от темелите в Светата обител и надписват картичка. Купуват и лепят и марка. Прас „клеймото“ и я пускат. Може и след 10 дни да стигне до Каймановите острови, ако изберем тази дестинация например. Няма значение. Написанато на картичката остава завинаги. Няма триене. Като в модерните тутурутки. Какво като качиш нещо на фейса си и за секунди го видят хиляди. С нищо не си станал нито по-богат, нито по-атрактивен и търсен. Може и да има обратен ефект, да предизвикаш иронии и разни недобри реакции. А картичката – тя стига само до адреса и персонажа, до който си я пратил. И в това си има смисъл и чар. Пращайте и картички. Стига чатене и порнография по мрежите.

Юг News

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.