Да вдигнеш манастир

burst
burst
bty
bty

Тридесетина миряни и местни хора от кюстендилското с. Копиловци се събраха пред входа на манастира „Благовещение“ край селото в подкрепа на прогения от братята преди месеци игумен и основател на светата обител архимандрит Касиян. Едва не се стигна до сблъсъци – беше осигурена и полицейска охрана, която се и намеси. А храмът остана затворен и вътре не бе пуснат никой дори и дядо Касиян не влезе. Братята са извсетни и като „старостилци“ – те не признават смяната на Църковния календар от 1968 година. Те са над 10 и обвиняват игумена архимандрит Касиян в канонични нарушения – най-вече в постоянни връзки със светски лица, които имат апетити и искат да се намесват в делата на построения върху близо 10 декара площ и притежаващ над 100 декара имоти и овощни градини манастир „Благовещение“. Монахът няма собственост, в хор заявяват братята благовещенци. Архимандрит Касиян е първият при построявенето му, още от 1979 година.Май само св.Иван Рилски е вдигнал манаскир. Касиян върви по пътя му. Прогонили го в другия манастир на братството – „Йоан Предтеча“ край с. Жабляно, Земенско. Касиян влезе в словесна разправа с доскорошните си братя монаси, които са си избрали нов игумен – йеромонах Климент. „Аз съм законен каноничен, легитимен, игумен на манастира. Това го казват каноните и всички хора, които са участвали в това. С цената на живота си аз оставам такъв“. Никой вече не го зачита тук. Монасите размятат някакво пакаятелно писмо, в което Касиян признава грешките си, моли за прошка. „Грешен, но ваш в Господа – убогий Каосиян“, завършва писмото си той. Накараха го да прочете текста си – целия, и не успя. Оправда се, че не си е сложил очилата. Явно го е написал това писмо от слабост. Опитал е с добро. Сега разчиташе и на мирянската подкрепа. Не стана.
Какво е да съградиш манастир и да те изгонят. А манастирът е кокетен и в същото време внушителен. Е, калният път до светата обител може да не те отчае, но манастирът си е голям. Такова нещо се гради с много милиони, с труд, с вяра. Безкористни. И накрая ще се намери някой, който ще иска да го вземе. Пак става въпрос за имоти, за нещо материално. Не духовно. Каноничен епископ трябва да се появи и да реши спора. Но не български епископ, а гръцки, руски, у,краиски. По Светогорския канон. Къде ти. Св.Синод се е разграничил отдавна от „Благовошение“, от Касиян и братята му. Поне до тоя момент. До следващата свада, ако дядо Касиян издържи физически. Дано да издържи.

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *