Такситата – голяма сила
300 лева – минималния размер, годишен данък върху таксиметровия превоз в община Кюстендил гласуваха съветниците на последното си заседание.За цялата 2015 год. общината е издала 191 разрешения за таксиметров автомобилен превоз. Очакваните приходи от данъка догодина ще са 57 300 лв., ако се вземе база за сравнение миналата година, казаха финансисти. Срокът за внасяне на първата вноска е до 30 юни, а не както беше досега от 1 март до 30 юни. Така плащането ще започва и по рано, при възможност. От години кюстендилките жълти коли возят по правилото „от точка до точка“ срещу 1,50 лева, независимо, че има обявена и гласувана от съветниците дневна и нощта тарифа, казват клиенти. И при всякакви промени в закона и нормативите.
Междувременно предложеният годишен данък от 700 лева за извършващите таксиметров превоз на пътници в Дупница от 1 януари 2017 год. впоследствие беше коригиран на минималните 300 лева, казаха от администрацията. Преди сесията в петък собственици на таксиметрови фирми са имали среща с председателя на минипарламента Ивайло Константинов. След разговорите между двете страни съветниците гласуваха данъкът да бъде 300 лева. Самият кмет Чимев внесъл новото предложение от 300 лева, бе да обяснява как от 700 смъкна с 400 лева. Толкова – 300 лева, е данъкът и в съседния Бобов дол. Неофициално се коментира, че и в малката община Рила, където няма регистрирано нито едно такси, ще гласуват размер на налога за от 1 януари 2017 год. Предстои да видим.
Но какво излиза. Навсякъде в региона кметовете не посмяха да натоварят таксиджиите с по-висока ставка. Не в името на клиента – клиентът си плаща като поп тези 1,50 в Кюстендил, в Дупница – по приемлива тарифа. Просто не искат да си имат разправия с таксиметраджиите. Които – доказвали са го много пъти, не са лесни и не си поплюват. Особено – накараш ли ги те да плащат нещо на хазната. Ами дивите таксита, циганските превозвачи, чиято пиаца се знае много добре и от общината и от ДАИ. Ами нали точно таксиджиите отказаха „Пътнически превози“ от курсовете до отдалечените дестинации – минаваха минути преди рейсовете и събираха чакащите по спирките – на цената на автобусния билет. Таксиджиите са в перманентна мобилна връзка помежду си – независимо, че са в конкуренция, в обща мрежа са и във всеки момент могат да поднесат някоя изненада и да спретнат нещо. По-задружна гилдия са само ченгетата, които вече 30 години с едно мълчаливо присъствие, пушене, пиене на вода и пр. си отстояват непоклатимите привилегии, бонуси, лустра и др. от държавата. Таксиджиите не правят такива нагласени неща и парлами. Те действат – активни каналджии са с бежанците, наят всичко адрес по адрес в съответни град, всяка кримка им е известна и ясна. И преди ченгетата. Абе, сила са.Та едни кметове ли ще ги накарат да плащат данъци – няма да стане.
Юг News
Последни коментари