Втората употреба
Четирима съветника от Дупница алармират с докладна общината да се помага на автобизнеса и за търговията с автомобили на територията на града и за оцеляването на петдесетината автокъщи от двете страни на гл. път Е-79 на изхода за София при с. Пиперево. В мотивите си изтъкват това, че след пускането на Лот2 на АМ „Струма“ през октомври 2015 год. трафикът по главен път Е-79 намалял, затова се констатира спад с около 40% на хората, посещаващи площадките с изложени за продан коли. Четиримата предлагат общината да помогне на дупнишкия автобизнес, като организира и плати за реклама. Трябва да се поставят билбордове около АМ „Струма“, указващи мястото на автокъщите в Дупница и как да се стигне до тях. Общината да поиска разрешение пред агенция Пътна инфраструктура за поставяне на табела, насочваща за Дупница до табелата за село Дрен на аутобана при северното отклонение за града в посока Благоевград-София. И т.н.
Шефът на местното сдружение на автотърговците „Дупница ауто“ Вергил Кацов обаче не приема за достоверни фиксираните 40% отлив на посещаващите автокъщите в града след пускането на „Струма“. Клиентите според него не намаляват. Намаляват посетителите, тия които само „зяпат“, влизат по автостановете за разнообразие, пътувайки по международния път. Такива наистина са намалели. Но те само пречат. Бизнесът с коли втора употреба си върви. По около 1 200 автомобила се продават на месец по автокъщите в Дупница, обяви Кацов. По около 100-120 автовоза месечно докарват коли на старо – по 10 всеки, най-вече от Италия и Апенините. Тези возила не се задържат дълго, продават се, казва той. Идват клиенти от цялата страна, както и от Македония, дори и от Гърция. „Колата не е стока, която се купува спонтанно от преминаващия турист – както да си купиш кило череши от крайпътната сергия например. Да купиш кола, се планира предварително, ползва се информация на сайта на сдружението, нещата се договарят, като клиентът поставя своите условия, иска конкретен модел, пазари се за цената, за отстъпки. И т.н. Никъде в Европа на магистралите няма автокъщи, те са в други зони – както е и в Дупница. Това е автопазар. Няма празно място по автокъщите в Дупница, всяка клетка е заета. Нещата не зависят от магистралата“, категоричен е шефът на „Дупница ауто“. Иначе според Кацов идеята общината да организира специална реклама на автокъщите е добра и е добре да се реализира.
Не може да не му се вярва на Кацов – не защото е шеф на сдружението на местните автотърговци, политик и доскорошен общински съветник. А защото и с просто око се вижда, че денонощно автовозите стоварват стотици стари возила – какви ли не форми, модели, модификации, версии и пр. И линейки и ванове, и лодки, яхти, се стоварят. И нови автокъщи отварят, които стигат почти до с. Дяково – на 7-8 километра. Ясно е, че автотърговците печелят добре от „втората употреба“. Иначе защо ще докарват и докарват изхвърлените по западните автооказиони коли. Не ги притесни и показна акция на антимафиотите и ДАНС наскоро, когато /уж/ бяха разкрити сериозни нарушения на правилата по вкарването, регистрирането и облагането и одъначаването на колите по автокъщите в Дупница. Разследването досега не е обявило нищо конкретно по случая. Не само че няма затворена автокъща, а всяко място в тях, а те /автокъщите/ в града са около 75, е заето, категоричен е Кацов. Какво е обяснението. Ами – във втората употреба. Целият ни живот е втора употреба, така сме от 25-30 години. И през следващите 25-30 години ще караме „втора употреба“. И не само с колите е така. За тоалетите да не говорим. Ако се окажете наблизо до комплекса „Манията“, ще настръхнете от стълпотворението там, особено в дните петък-събота. И считани за достолепни и заможни особи, особено сред жените, се обзавеждат от рафтовете на „Манията“. Адвокатка подменила изцяло гардероба си по тази система. „Втора употреба, но първо кочество“, изписали търговците на магазинче за дрехи „втора употреба“. И украсата по коледната ни елха на площада се повтаря с миналогодишната, орнаментите по нея са вече използвани. Така е с надписите и символите на събори и празненства по места – реквизитът е един и същ от години. И техниката на Гергьовденския парад са втора употреба, личи си пръсната заради парадността боя по тях. Да пропуснем парада. В ежедневието – рейсове и мотрисите „Дезиро“ по БДЖ – рециклирани. Прибори, мобилна техника, електроника – „взех го от втората употреба“, битува сред съвременния българин. Съпруга /съпруг/ – втора употреба, като много често разменените половинки се познават, близки са си, целият град знае каква комбинация са разиграли. X и У се разделили, H и Z – също. След това X и Z заживяват заедно, без брак, а и У и H – и те така. Втора употреба, но първо качество.
А животът е единствен и последен. Без втори употреби.
Вергил Кацов, шеф на сдружението „Дупница ауто“
Юг News
Последни коментари