Мургавата просвета
Тази година, за разлика от предходните, обходите на адрес във връзка с успешното включване на ученици и предотвратяване на отпадането им от образователната система, са започнали още в началото на учебната 2021/2022 година. От 17 септември досега са направени 307 обхода в общините от Кюстендилска област. Функционират 17 екипа на територията на областта: 6 в Кюстендил; 4 в Дупница и по 1 във всяка от другите общини. Това докладва по време на днешното заседание на Областния координационен център Мая Стойчева – Николова, началник на Регионално управление на образованието.. Областният координационен център към област Кюстендил бе свикан във връзка с разпоредбите на Постановление № 100 за създаване и функциониране на Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. Началникът на РУО Мая Стойчева даде допълнителна информация и за екипите по обхват: в тях са включени експерти от РУО, представители на МВР, на ДСП, на училища и детски градини. Към тези по-големи екипи на училищно ниво функционират и други екипи, които правят допълнителни обходи. По график през следващите месеци предстоят засилени обходи от всички сформирани екипи в областта. Ще започне засилена работа и в училищата и детските градини с родителската общност, допълни началникът на РУО.
Кави екипи, бе. Защо не казват колок екиип са минали предэ 1 септември, за да набират ромчета и така да пълнят паралелки .Правят го училището в Раждавица /карат циганчета чак от Гиздова махала в Дупница/, в Невестино / всеки дун сутрин и вечер/ от кв.Изток, школото в Трекляно, където им осигуряват седмичен пансион, а мургав ученик излиза на общинската хазна около 2000 лева за учебна година. Сега и тия екипи тръгват. Какво като ги запишат. И в Кюстендил, и в Дупница, и в Бобов дол и другаде, май няма училище, в което да не учат роми. Като в някои от тях и доминират, че и на 100%. Само в ПМГ и Езиковата в Кюстендил няма роми в класните стаи. В Земедлската преобладават, в тази по лека промишленост в областния гръд също- само, че са момичета. И какво от това, че са записани. Бъкел не знаят. Неграмотни са – в девети клас не могат да пишат. Учител от с.Раждавица разказва афоризъм, родил се от истинска случка. Четвъртокласничка от кв.Изток в час по математика не може да сметне колко е 20 + 10. Учителят съобразява и я пита: „сутринта са ти дали 20 стотинки, аз като ти дам още десет, колко прави“. „Тридесет“, ухилено отговаря детето. Та така.

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *