Кабинетът одобри проект на Споразумение между Република България и Република Северна Македония за изграждане и експлоатация на трансграничния жп тунел „Деве баир“. Целта е да бъдат поети ясни ангажименти и срокове за изграждането на железопътната връзка между България и Северна Македония. Министерството на транспорта и съобщенията, като страна на споразумението, предлага двете страни да пристъпят към реални действия за реализацията на железопътното тунелно съоръжение. Което е железопътната връзка между двете съседни държави. Изграждането на стратегическия транспортен Коридор VIII е предпоставка за търговски и индустриален обмен. Както на двустранна основа между България и Северна Македония, така и за страните от региона. В Споразумението се предвижда създаване на Смесен комитет, който да координира всички дейности, свързани с изграждането, и експлоатацията на тунел „Деве баир“. Предстои Министерството на транспорта и съобщенията да проведе разговори с Република Северна Македония по текста на споразумение.
Пак с македонците, пак „Деве баир“. Та нали няма и месец откак водените от председателя на ОбС-Дупница Костадин Костадинов общинари от Кюстендилско четоха декларации на перона на олющената жп гара-Гюешево, отправяха се пожелания, чертаеха перспективи. Поне се снимаха за спомен. А, че не тяхната декларация е предизвикала проекта за споразумение на кабинета „Главчев“, е повече от сигурно. Както е повече от сигурно и че няма нито един от Каменичкия край местен да вярва, че нещо ще стане. Няма да стане колкото е да се ръчка по темата! То, по времето на кабинета „Костов“ с вицепремиер Александър Божков и министър на транспорта Вилхелм Краус, в палатна „тип -МНО“ има среща при същата жп гара Гюешево. Тогава ке каза, че гранизата с Македония ще се отвори и ще отпадне през 2005 год. Сега сме 2025 г.Отваряме границата, но с Гърция и с Румъния /Шенген/. На Гюешево нищо не мърда…
Последни коментари