Пак ще строят Гюешевската железница
Разработва се проект ца модернизацията на гп участъка Радомир-Кюстендил-Гюещево и до границата със Северна Македония – част от Коридор-8, съобщават от Министерството на транспорта. Наскоро от общинската управа в Кюстендил изразиха притеснението си, че финансирането на модерното трасе е спряно и парите са пренасочени към други участъци от жп инфраструктурата на страната /към Пловдив/. По въпроса имаше и парламентарно питане от депутата от ПП Елисавета Белобрадова /купи си къща в Драговищица/.Финансирането е по Програмата „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. Към момента са одобрени идейни проекти на новопроекrираните участьци, за които е проведена процедура по ОВОС и има влязло в сила Решение по ОВОС. В процес е завършване-то на техническия проект като предстои изrотвяне на подробни устройствени планове. Планиран:ите инвестиции са в размер на малко над 109 мил. лв. Съгласно средносрочната бюджетната прогноза за периода 2025-2028 r., необходимият финансов ресурс за изпълнение на проектите по направлението, разпределен по години, е 8 106 000,00 лв. бе.з ДДС – за 2025 год., а за 2026 г.: 243 647 131,00 лв. без ДДС. Железопътна линия София – Перник – Радомир – Гюешево – граница с Република Македония е с обща дължина 139 км. Проектната скорост варира от 70 до 100 км/ч, с някои ограничения от 40 до 75 км/ч. В участъка има 12 моста с обща дължина 251 м и 6 прелеза. Управлението на движението се осъществява посредством полуавтоматична блокировка без проходни сигнали между гарите – така е според проекта.
Значи – отново я зазастрояваха жп линията до Гюешево. Прэекти, инвестиции, лакърдии. Нищо няма да излезе и тоя път – освен, че Белобрадова трупа някакав парламентарен актив и взела да пита. Да си гледа театъра социологията жената. Подете в Гюешево и питайте тях: „Никога!“
Последни коментари